Wat is er Nieuw?

Flamingo cat litter babypowder

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Wij gebruiken Flamingo cat litter babypowder

Het is een zeer zuinige klontvormende fijne kattenbakvulling bestaande uit bentoniet (natuurlijke klei). Babypoeder (op basis van talk) wordt toegevoegd om de omgevingsgeur aangenamer te maken.
Flamingo Cat Litter met babypoeder heeft een absorptievermogen van 350% en is stofvrij.
Het is verkrijgbaar in zakken van 15 kg.
Wij betalen € 12,36.
 
Laatst bewerkt:
En is het iets goed? Wij gebruiken cat's best. Maar we zitten met een kleintje en die is daar niet zo zot van.
 
En is het iets goed? Wij gebruiken cat's best. Maar we zitten met een kleintje en die is daar niet zo zot van.
Wij zijn er zeer tevreden over het absorbeert goed is klont vormend en de structuur is fijn.
 
Ik gebruik Cat's Best Nature Gold en ik vind het ideaal. Je kan het door de WC spoelen en dat is best handig aangezien ik op een flat woon ;)
 
Misschien is het vloeken in de kerk maar ik ben heel tevreden over de korrels van Aldi. Iets meer dan een euro voor 5kg.
Ik heb van alles geprobeerd maar heb geen grote verschillen kunnen ontdekken.
Op zolder staat nog een PeeWee met houtkorrels erin maar daar plassen ze alleen maar op. Ideaal. Ik hoef maar eens in de maand naar zolder om de bak te verzorgen.
 
Ik gebruikte voorheen altijd Sivocat white Hygiene. Daar was ik erg tevreden over. Ik kocht het op mijn werk (tuincentrum) maar we zijn sinds december helaas dicht vanwege een faillissement... Nu kan ik die grit nergens in de buurt meer vinden en ben ik allerlei soorten aan het proberen, kan alleen nog steeds de juiste niet vinden. De één klonterd niet genoeg, de ander ruikt te snel, weer een ander absorbeert niet genoeg, loopt te veel uit, is te fijn enz. En met 5 katten in huis moet het ook zuinig en niet te duur zijn natuurlijk... Een hele opgave om de juiste soort te vinden! Houtkorrels vinden ze niet fijn...
 
Ik gebruikte voorheen altijd Sivocat white Hygiene. Daar was ik erg tevreden over. Ik kocht het op mijn werk (tuincentrum) maar we zijn sinds december helaas dicht vanwege een faillissement... Nu kan ik die grit nergens in de buurt meer vinden en ben ik allerlei soorten aan het proberen, kan alleen nog steeds de juiste niet vinden. De één klonterd niet genoeg, de ander ruikt te snel, weer een ander absorbeert niet genoeg, loopt te veel uit, is te fijn enz. En met 5 katten in huis moet het ook zuinig en niet te duur zijn natuurlijk... Een hele opgave om de juiste soort te vinden! Houtkorrels vinden ze niet fijn...
Hornbach verkoopt zoiets voor 6 a 7 euro meen ik.

Dit komt van een ander kattenforum:

Magic Clean is een vrij nieuw soort kattenbakvulling. De synthetische korrels absorberen het vocht uitermate goed en geuren worden snel geneutraliseerd.
:gaat 4 weken mee!
> Absorbeert de geur binnen een paar seconden.
> Stofvrij en daardoor bijzonder geschikt voor mensen met allergieen.
> Natuurproduct. biologisch afbreekbaar

Te koop bij Hornbach, 7 euro en petsplace, 8.50euro (ong 5 a 6 kilo)

Verder is een goedkopere versie met meer kilo´s in 1 zak te koop bij de Hornbach: star cat (zit in een groene zak van ong. 8 kilo, kost iets van 6 euro)! Ik ben er helemaal weg van!


Kattenbakkorrel tip - Kattenforum De Kattensite
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruikte voorheen altijd Sivocat white Hygiene. Daar was ik erg tevreden over. Ik kocht het op mijn werk (tuincentrum) maar we zijn sinds december helaas dicht vanwege een faillissement... Nu kan ik die grit nergens in de buurt meer vinden en ben ik allerlei soorten aan het proberen, kan alleen nog steeds de juiste niet vinden. De één klonterd niet genoeg, de ander ruikt te snel, weer een ander absorbeert niet genoeg, loopt te veel uit, is te fijn enz. En met 5 katten in huis moet het ook zuinig en niet te duur zijn natuurlijk... Een hele opgave om de juiste soort te vinden! Houtkorrels vinden ze niet fijn...
En kijk! http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog...t-white-hygiene-ultra-12-l-290838.aspxSivocat in de aanbieding. ER komt nog 4,95 verzendkosten bij, maar als je meerdere zakken bestelt, blijft dat volgens mij hetzelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx, op de site van ranzijn was ik ze inderdaad ook tegen gekomen. Als ik het niet in de buurt kan vinden ga ik het daar bestellen!
De magic clean was hier niet zo'n succes, behalve voor de kleine boodschap wel... Maar aangezien de grote boodschap hier vaak echt een grote boodschap is, niet zo'n succes... ;-) Heb net weer 3 soorten grit via zooplus besteld, wie weet zit daar een topper bij? :-)
 
Ik heb ook vele verschillende kattengrit geprobeerd, en bij allemaal zatten mijn Ragdolls altijd te niezen als ze aan het graven waren voor een holletje om hun behoefte in te doen en daarna ook weer om dit te bedekken.
Ik heb nu Cat's Best Eco Plus kattengrit, ze moesten er even aan wennen maar nu na maanden van gebruik ben niet alleen ik zeer te vreden maar mijn Ragdolls ook. Er is nagenoeg geen stof aanwezig dus ze niezen nooit meer als ze in de kattenbak bezig zijn :D .
Het is zeer zuinig in gebruik. Ok het is wat duurder dan andere kattengrit, het is ook niet het allerduurste wat er te verkrijgen is, maar ik koop het als het in de reclame is bij zooplus en dan valt het best mee. :cool:
 
Ik gebruik zoals ik eerder al zei Cat's Best Nature Gold (die vind ik vanwege de grotere korrel net wat fijner als de Eco Plus) en die heb ik laatst ook ergens in de aanbieding gekocht. Dan valt het qua prijs inderdaad heel erg mee. Nu heb ik een mooie voorraad waar ik wel even mee vooruit kan :D
 
Cat's Best Nature Gold is inderdaad ook heel goed. Heb ik ook al een paar keer gekocht. Ik heb nu eens Breeders Celect aangekocht. Het bestaat uit gerecycleerd papier. Om ook eens een keertje aan het milieu te denken heb ik me dit eens aangeschaft. Zal laten weten wat het resultaat is.
 
Ik heb het vandaag in hun kattenbakjes gedaan en tot nu toe bevalt het me. :)
Heeft trouwens nog iemand dit al eens gebruikt?
 
Nee, eerlijk gezegd heb ik nog nooit van Breeders Celect gehoord.
En hoe vind(en) je kat(ten) het ??
 
Ik had het leren kennen op een kattenshow. We kregen daar een klein pakje. Had het nog niet opengedaan omdat het veel te weinig was voor onze grote bak, maar omdat ik niet veel kattengrind meer had en nog iets anders aan het zoeken was op de website van bol.com kwam ik toevallig dat merk terug tegen. Dus ik heb gewoon een grote zak bijbesteld.
bol.com | BreederCelect 100% Gerecycled - Kattenbakvulling - 30 l

Tot nu toe bevalt het de katten blijkbaar wel. Ze gaan gewoon in hun bakje. En ik ben blij want ik denk aan het milieu. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier Golden grey of Tigerino met de rode etiket.Ben best tevreden.Vroeger gebruikte ik Flamingo maar die vind ik hier nergens meer.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan